Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met de bestelling die je hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij streven we naar de grootst mogelijke klanttevredenheid. Als je problemen hebt met de bestelling neem dan contact met ons op via hallo@bathbucket.nl of via het onderstaande contactformulier.
Hieronder vind je ons retourbeleid:
1. Kan ik mijn Bath Bucket retourneren?
Badkuipen zijn producten die bij uitstek bestemd zijn voor persoonlijk gebruik met hygiënische aspecten. Denk aan blootstelling aan lichaamsdelen, schilfers, zweet, bacteriën, microben, vuiltjes, stofjes, enzovoort. Aan het gebruik van badkuipen zijn dus hygiënische of gezondheidsrisico’s verbonden. Daarom zijn onze badkuipen in de regel ook uitgesloten van het herroepingsrecht eenmaal deze badkuip gebruikt is (Art. 230p, f, 3 Burgerlijk Wetboek - levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne).
Wel gelden er altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld voor badkuipen die nog in de verpakking zitten en waarvan geen gebruik gemaakt is. Deze situaties moeten wij altijd individueel kunnen beoordelen. Daarom is het belangrijk dat een retouraanvraag altijd voorafgaandelijk bij ons aanmeldt via hallo@bathbucket.nl met vermelding van het ordernummer.
2. Waarom kan ik mijn Baht Bucket niet altijd retourneren?
Omdat badkuipen zijn voor strikt persoonlijk gebruik met hygiënische aspecten, is het onmogelijk voor ons om gebruikte badkuipen door te verkopen. Het waardeverlies na gebruik van de smartwatch is immers totaal. Klanten willen natuurlijk geen geretourneerde, gebruikte badkuipen ontvangen. Wij zien dus strikt toe op deze voorwaarden om ervoor te zorgen dat alle hygiënische voorschriften gerespecteerd worden.
3. Binnen hoeveel dagen moet het retour?
Je kunt een product binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren wanneer aan bovenvermelde voorwaarden voldaan is. Vermijd in elk geval waardeverlies waardoor wij de badkuip zelf niet meer zouden kunnen doorverkopen.
4. Hoelang duurt de terugbetaling?
De betaling wordt uitgevoerd via de oorspronkelijke betaalmethode, nadat we de producten hebben ontvangen, onderzocht en vastgesteld dat er geen waardevermindering is door gebruik van het product. Wanneer er waardeverlies is door gebruikssporen, kunnen wij besluiten om het pakje terug te sturen of om slechts een gedeeltelijke terugbetaling uit te voeren. De waardevermindering veroorzaakt door toedoen van de klant is dan voor rekening van de consument.
5. Wie draagt de verzendkosten voor het retoursturen?
Wij dragen niet de retourkosten, dit dient te klant te doen via een vervoerder als PostNL. De heenreis is door ons betaald en bij akkoord zal het volledige bedrag worden teruggestort.
Hoeveel de terugbetaling is hangt af van de situatie:
Situatie 1: Er is geen gebruik gemaakt van de badkuip, enkel erin zitten is toegestaan (zonder water). Meld de retour aan via hallo@bathbucket.nl of via het contactformulier en vraag bij ons een retourformulier aan. De koper krijgt het volledig betaalde bedrag terug.
Sitautie 2: De badkuip is aantoonbaar gebruikt (zichtbaar kalk, haren of andere gebruikssporen). Meld de retour aan via hallo@bathbucket.nl of via het contactformulier en vraag bij ons een retourformulier aan. De klant ontvangt een deel van het bedrag terug, afhankelijk van de gebruikssporen.
Omdat wij niet verantwoordelijk zijn voor retourzendingen die verloren gaan, raden wij aan om je retourzending te verzenden met een tracking-optie. Het risico van de retourzending berust bij de klant.
Die retourkosten bedragen 25 euro, inclusief kosten voor verwerking, controle, reiniging, opnieuw aanbrengen van plastic folie, personeelskosten, administratieve kosten, en dergelijke.
6. Wat moet ik doen om te retourneren?
Retourzendingen moeten altijd vooraf bij ons aangemeld worden via ons retourportaal. Wij moeten immers in staat zijn om belangrijke klantgegevens te controleren, alsook de huidige staat van de smartwatch. Indien aan de retourvoorwaarden voldaan is, sturen wij een retourformulier.
Maak verplicht gebruik van het retourformulier met vermelding van de volgende gegevens:
Naam en voornaam
Adres
Bestelnummer
Besteldatum
Datum ontvangst
Indien je besluit het artikel te retourneren dient het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd te worden. Kies altijd voor een retourzending met tracking. Bathbucket.nl behoudt zich het recht voor om niet vooraf aangemelde retourzendingen en/of retourzendingen zonder retourformulier te weigeren.
7. Wie moet ik contacteren?
Je moet de retour bij ons aanmelden via e-mail op hallo@bathbucket.nl of via onderstaand contactformulier. Ons team werkt zeven dagen per week, 24 uur per dag. Wij garanderen altijd een reactie binnen 24 uur en helpen graag!
8. Mijn bestelling is beschadigd aangekomen, wat moet ik doen?
In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat een pakket beschadigd geleverd wordt. Dat is dan doorgaans te wijten aan een verkeerde handelingen in het magazijn of tijdens het transport. In dat geval moet je ons zo snel mogelijk na de levering aanschrijven via hallo@bathbucket.nl en ons een foto bezorgen van het beschadigde artikel, met foto's van de omdoos. Met die informatie gaan wij dan meteen aan de slag om een gepaste oplossing te zoeken. Indien dit later dan 48 uur is kunnen wij geen claim meer indienen bij de vervoerder.